Menu
Eten en drinken

Social Media wijn DO IT geïntroduceerd op proeverij georganiseerd via Linkedin

Op 17 en 18 april aanstaande vindt in Aalsmeerderbrug de door wijntijdschrift Perswijn georganiseerde wijnproeverij Grootse Wijnen van Kleine Importeurs plaats. Op dit evenement, dat met gebruik van het zakelijke social mediaplatform Linkedin is georganiseerd, laten meer dan 50 kleine wijnimporteurs ruim 500 wijnen proeven. Een heel bijzondere wijn lijn die hier geïntroduceerd gaat worden is DO IT van de Amsterdamse wijnimporteurs van DO IT Vino, Ed Mangel en Jara Knotek. Deze wijn bestaat bij de gratie van Social Media.

DO IT is meer dan een wijn lijn van kwalitatieve witte, rosé en rode wijn. DO IT representeert de lifestyle en de beleving van de intensieve gebruikers van Social Media. Jonge, avontuurlijke, sportieve, uitgaande, feestende, zelfstandige jonge mensen. Zij delen hun DO IT momenten op Twitter, Facebook, Hyves en Youtube. Hun Tweets, Likes, Foto’s, Events, Party’s, Happenings en Moments worden in “Real Time” op de DO IT website weergegeven; zowel in tekst als in beeld door middel van foto’s en video.

Social Media als Nieuwe Afzetmarkt
Als business to business concept is het concept nieuw en uniek in Europa. DO IT vergroot het potentieel van de zakelijke afnemers (Horeca, Evenementen, Catering). Nieuwe afnemers worden als DO IT spot geïntroduceerd bij onze vrienden en volgers. Met Social Media worden het bedrijf en de daar geplande evenementen direct onder de aandacht gebracht. Het aantal vrienden en volgers van DO IT groeit dagelijks. Onder de vrienden en volgers bevinden zich ook bedrijven die het concept als mogelijkheid zien om hun eigen producten te promoten bij andere vrienden en volgers van DO IT. Ook hiervoor biedt DO IT verschillende kansen. Schroom en onbekendheid met Social Media maakt dat veel bedrijven kansen laten liggen. DO IT maakt het gebruik eenvoudig en draagt er aan bij, met ondersteuning van haar media specialisten, dat de DO IT afnemer direct bekend worden met en op Social Media. DO IT is ook Europees al te spotten in de entertainmentwereld, de evenementencatering en diverse Horeca. DO IT is Europees geregistreerd.

Het DO IT logo
Het DO IT logo symboliseert de “ aan en uit” knop van de computer. De herkenbaarheid is daardoor groot. DO IT afnemers worden voorzien van passend promotiemateriaal als wijnviltjes en Event banners en door DO IT met hun Events gepromoot . Door de korte krachtige “Pay Off” van het merk is DO IT gericht in te zetten om een Event of dienst van onze Spots nog eens extra te benadrukken of te ondersteunen.

De DO IT wijnen
De uit het Oostenrijkse Weinviertel afkomstige wijnen van DO IT kenmerken zich door hun fruitige frisse karakter en een aangename afdronk. De wijnmaker, Ernst Kellner uit Pulkau heeft DO IT Pink, Green en Red evenwichtig en geraffineerd op elkaar weten af te stemmen.

De basis van Green is de Gruner Veltliner. Een druivensoort met fruitige aroma’s en een exotische verfrissende afdronk. Gekoeld tussen 8 en 10 graden komt Green het best tot zijn recht.

Pink is gemaakt van de druivensoorten Zweigelt en Blauburger. Het aroma van aardbeien en zwarte bessen geven deze rosé een fruitig en zeer verfijnd accent. Een rosé met klasse. Serveer Pink op een temperatuur van 8 à 10 graden om uw gasten optimaal te laten genieten van deze elegante rosé.

Red is een prachtige cuvée van Zweigelt en Blauburger. Robijn rood. Vol van smaak met een duidelijk accent van zwarte bessen. Red heeft harmonische smaken die duidelijk naar voren komen in een milde, aangename afdronk.

Grootse Wijnen van Kleine Importeurs
De landelijke introductie van de wijnen vindt plaats op wijnproeverij; “Grootse wijnen kleine importeurs” op 17 & 18 april in Aalsmeerderbrug. De wijnmaker Ernst Kellner is hier zelf ook aanwezig.

Nederland kent een bloeiende gemeenschap van naar schatting 300 kleine wijnimporteurs. Op de Linkedin Groep van wijntijdschrift Perswijn ontstond een discussie over het missen van een podium speciaal voor de kleinere importeurs. Grote bestaande evenementen zijn voor kleine importeurs meestal geen haalbare kaart: de kosten zijn hoog en het valt niet mee op te vallen op beurzen waar de bekende wijngiganten staan. Met een enquête werd de behoefte aan een evenement voor kleine wijnimporteurs onderzocht en bevestigd. Vorig jaar werd de eerste proeverij georganiseerd. Op dit evenement worden de kosten laag gehouden doordat de importeurs zelf meehelpen met de organisatie. Inmiddels is er ook een officiële vereniging, de KWI (Kleine Wijnimporteurs) die meer dan zestig leden telt.