Menu
Eten en drinken / Hotels / Nieuws

The Hague Festivals 2013 gaat plussen

Dit jaar wordt er geplust. Dat is het doel van Den Haag Marketing met het nieuwe seizoen van The Hague Festivals. Festivals, hotels, musea, strand en attracties: dit jaar horen ze allemaal onder de vlag van The Hague Festivals. Festivals geven de stad kleur en zijn vaak aanleiding voor een stadsbezoek, de plus zit hem in een overnachting, bezoek aan musea, attractie of strand.

Combinaties maken
Het plusconcept van de campagne The Hague Festivals zorgt ervoor dat bezoekers verleid worden om combinaties te maken: bijvoorbeeld Tong Tong Fair plus bezoek aan de Indië in Den Haag’ tentoonstelling in het Haags Historisch Museum òf Festival Classique plus een bezoek aan de Meesters uit het Mauritshuis in het Gemeentemuseum.

“De gedachte is dat er zo veel te doen is in Den Haag dat de conclusie snel getrokken is: laten we maar wat langer blijven en overnachten. Zo zorgen we ervoor dat de festivals de trekker zijn van verblijfsbezoek”, aldus Marco Esser, directeur Den Haag Marketing. Op de posters gericht op de bezoekers van de Veteranendag staat bijvoorbeeld: “Echte veteranen houden het een weekend vol”.

Festivals zijn toeristentrekker
De festivals met een nationale aantrekkingskracht worden gebruikt om daadwerkelijk meer verblijf en meer bestedingen te bewerkstelligen. Zij worden als het ware in de etalage gezet en zijn aanleiding om vanuit heel het land naar Den Haag af te reizen. Gedurende twee maanden zijn de Tong Tong Fair (22 mei t/m 2 juni), Vlaggetjesdag (8 juni), Festival Classique (14 t/m 23 juni), Nederlandse Veteranendag (29 juni) en Parkpop (30 juni) de zogeheten leading festivals. Hier worden ‘plussen’ aan toegevoegd, waardoor het festivalbezoek verandert in een  compleet ‘Den Haag bezoek’.

Tijdens andere festivals in deze periode, van 29 april t/m 30 juni, worden de leading festivals ook onder de aandacht gebracht om zo herhaalbezoek te stimuleren. Dit zijn festivals met een meer regionale uitstraling en hier wordt actief gestimuleerd dat de bezoekers bij een volgend bezoek hun vrienden enthousiasmeren en meenemen. Stadstrots speelt hierin dan ook een belangrijke rol.

Nieuwe website
De festivalwebsite is vernieuwd en laat naast een bomvolle festivalagenda, dit jaar in totaal maar liefst 30 festivals, ook de plussen van de stad zien, van zowel grote als de kleinere festivals. Van attracties, musea, strand tot hotel.

Stranduitje Den Haag/Scheveningen? Kijk voor leuke tips eens op Enjoy.nl