Menu
Nieuws / Restaurant / Trends

Promotiemateriaal voor de horeca: 5 tips

Ben je op zoek naar promotiemateriaal om je onderneming wat te promoten, of je nieuw gestarte horecazaak in het zonnetje te zetten? Dan zijn er verschillende manieren om dit aan te pakken. Met deze handige tips heb jij al het benodigde promotiemateriaal zo bij elkaar!

1. Op maat gemaakt drukwerk

De vraag naar drukwerk voor de horeca blijft, onlangs de activiteiten in online promotie, continue groot. De horeca heeft over het algemeen namelijk meer baat bij een mooie poster op de toiletdeur en een professionele flyer op tafel, dan aan een leuk evenement op Facebook. Want hoewel jouw klanten zich natuurlijk ook op sociale media bevinden, vind je ze het snelste in je eigen horeca onderneming. Bespaar dan ook kosten nog moeite om professioneel drukwerk te laten printen via bijvoorbeeld online aanbieders zoals https://www.123drukken.nl. Zo neemt het minder tijd in beslag, en heb jij je drukwerk voordat je het weet op de deurmat liggen.

2. Weet je doelgroep te vinden

Het verspreiden van dit materiaal is natuurlijk een tweede belangrijk punt. Waar vind jij jouw doelgroep, en welke tone of voice hanteer jij in je uitingen om de doelgroep naar jouw restaurant te krijgen? Voor een kleine, lokale ondernemer kan deur-tot-deur flyeren een goede mogelijkheid zijn, terwijl een horecazaak in het centrum van een grote stad meer baat heeft bij posters op drukke locaties.

3.  Guerilla marketing

Is er even geen budget beschikbaar voor promotiemateriaal, maar staat er wel iets op de kalender dat om de nodige promotie vraagt? Denk dan eens creatief na over een mogelijke guerilla actie: dit is gratis marketing die zo ontzettend opvallend is, dat het gratis publiciteit oplevert.

4.  Gratis promotie

Naast guerilla marketing technieken zijn er ook andere mogelijkheden om je onderneming te promoten tegen een laag budget. Ga back to basics: denk hierbij aan krijtborden of andere promotiematerialen die bier- en andere drankmerken je vaak gratis geven. Gebruik deze marketingmaterialen op een unieke manier, om zo de aandacht van de voorbijganger te trekken.

5.  Word-of-mouth

De beste manier om je horecazaak te promoten is via tevreden bezoekers. Onderschat dan ook zeker de waarde van evaluatoren als Tripadvisor niet. Vraag tevreden bezoekers eventueel een referentie op de Facebook pagina of Tripadvisor pagina achter te laten. Gratis online promotie voor jou, je medewerkers, en je onderneming! Je zou tevreden gasten ook makkelijker terug kunnen laten komen door ze bijvoorbeeld een kortingsbon of een gratis koffie te geven in geval van een volgend bezoek. Heb je meteen een voet tussen de deur.