Menu
Trends

Hotelbranche omarmt Social Media

Social Media blijkt voor de meeste hotelprofessionals geen moeilijke opgave, bijna allen hebben een Linkedin account en meer dan de helft zit meer dan 5 uur per week te twitteren en op Facebook. Dit bleek uit het Foodstep onderzoek dat gisteren werd gepresenteerd op HotelloTOP Year Event in de RAI.

Het jaarlijkse congres van HotelloTOP is het grootste netwerkevenement voor afgestudeerden van de (inter-)nationale hoge hotelscholen. Dit jaar stond het congres in het teken van Social Media, hetzelfde als het thema van de Horecava.

Sprekers zoals Martijn Aslander en Paul Blok moesten de deelnemers inspireren tot meer Social Media gebruik, maar al snel bleek aan het twittergedrag in de zaal dat de Hotello’s allang de diverse netwerkmogelijkheden actief gebruiken.
Mike Coumans werd verkozen tot Hotello of The Year. Met zijn bedrijf Sendsteps ondersteunt hij bedrijven en events met innoverende communicatietechnieken. Stemmogelijkheden door middel van SMS of twitter.

Het evenement werd door meer dan 1000 mensen bezocht.
Meer onderzoeksresultaten
Foto’s zijn hier te downloaden
Intervieuw met Mike Coumans

Over HotelloTOP:
HotelloTOP is dé netwerkorganisatie voor afgestudeerden van de hoge (inter)nationale hotelscholen. HotelloTOP zet zich in om een platform te bieden waar, op informele wijze, gedachten uitgewisseld kunnen worden en waarbij onderling zaken doen voorop staat.