Menu
Nieuws / Restaurant

Een sfeervol horeca interieur zorgt voor meer omzet

Met alleen een professionele keuken en een goede menu kaart, is een horeca onderneming nog niet compleet. Het hele plaatje moet kloppen waarbij alles samenkomt in een goed doordacht concept dat gasten aantrekt. Het interieur kan hierbij zeker niet achterblijven en is de belangrijkste sfeermaker in een succesvolle horeca onderneming volgens Nienke Idzerda, interieurontwerpster bij Homint. “Een goed interieur trekt klanten aan, bepaalt de hele sfeer in een zaak en zorgt voor meer omzet.” Hoe dit precies zit? Nienke legt het uit.

“Alles moet kloppen”
Sfeerbeleving in de horeca wordt steeds belangrijker. De concurrentie is moordend en gasten verwachten meer. De ene naar de andere hippe koffietent, eetcafé of modern restaurant stamt uit de grond. “Een Horecagelegenheid die simpelweg een trend kopieert heeft geen eigen identiteit en gaat het niet redden”, stelt Nienke helder. Volgens Nienke is het belangrijk om direct vanaf het begin mee te denken met de ambities van de ondernemer, de huisstijl en de doelgroep. Het interieurconcept moet hier vervolgens perfect op worden afgestemd. “Voor de gast moet alles kloppen”, legt Nienke verder uit. “Bij binnenkomst moeten gasten de sfeer direct kunnen proeven. Een uitstraling die bij de gasten past, zorgt ervoor dat zij langer blijven hangen.” Een interieur is volgens Nienke altijd maatwerk, afgestemd op de locatie, de diensten en producten en de sfeer die een bedrijf wil uitstralen.

Projectinrichter met horeca hart
Homint is ooit ontstaan vanuit Hakvoort Professional, leverancier van horeca apparatuur, door het verzoek van klanten om ook meubilair te leveren. Nienke: “Vanuit deze marktvraag is een bedrijf ontstaan dat met dezelfde kwaliteitseisen werkt. We houden de trends goed in de gaten, onze eigen kennis van materialen en technieken up-to-date en zorgen voor een klantgericht advies.” Dat dit advies met een zorgvuldig ontworpen inrichting een goede investering is, blijkt uit de vele succesverhalen van opdrachtgevers. Een goed doordachte inrichting levert meer omzet op. Het versterkt het imago van het bedrijf en zorgt ervoor dat de gastvrije sfeer direct opgemerkt wordt. Het samenspel van kleuren, materialen, licht, akoestiek en zichtlijnen is de kracht van Homint, die van concept tot realisatie met haar klanten meedenkt. “Projectinrichting is onze passie, creativiteit zit in ons DNA. Met deze mindset bedenken, ontwerpen en realiseren wij al meer dan 30 jaar sfeervolle en unieke horeca inrichtingen.” Voegt Nienke toe.

Interieurs en meubilair voor ieder budget
Niet alleen nieuwe ondernemers maken gebruik van de creatieve kennis van de projectinrichter. Ook bij renovatie-, verbouwings- of herinrichtingsprojecten weten de experts van Homint het budget te koppelen aan een eigentijdse uitstraling. “Voor ieder budget zijn er mogelijkheden. We hebben drie kasten met boeken vol producten en meubilair en vier kasten vol met materialen en stoffen”, laat Nienke met een glimlach zien. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat is precies waarom klanten het zo waarderen dat de totaalinrichter de beste opties vast op een rijtje zet. “Een groot deel van ons horeca meubilair is snel en uit voorraad leverbaar. We hebben klanten die binnen vijf maanden na hun eerste oriënterende gesprek hun zaak openen. We zetten met zijn alles de schouders eronder en werken intensief aan een project van collage tot het moment dat de deur van het slot kan om gasten te ontvangen.”