Menu
Nieuws

1steRondje.nl maakt uitgaansleven weer betaalbaar en stimuleert omzet horecaondernemers.

1sterondje.nl  lanceert een nieuw horecaconcept. De vraag van de consument naar betaalbare prijzen in de horeca wordt gekoppeld aan het aanbod van de horecaondernemer, die zijn zaak op een vroeger tijdstip gezellig gevuld wil hebben. Tijdens ‘daluren’ kan een horecabedrijf via www.1sterondje.nl zijn producten tegen een gereduceerd tarief aanbieden met minimaal 45 % korting. Uniek, aangezien dit de allereerste online pre-sale kortingssite voor het uitgaansleven is!

De laatste jaren is de trend  merkbaar dat het uitgaansleven steeds later op de avond op gang komt. Door prijsstijgingen in de horeca wordt ervoor gekozen om geld te besparen door bijvoorbeeld thuis in te drinken. 1sterondje.nl is in het leven geroepen om het uitgaanspubliek tegemoet te komen met aanzienlijke kortingen op consumpties tijdens de ‘daluren’.  Veel horecaondernemers die op succesvolle wijze een horecazaak runnen hebben moeite om de loze uren te vullen met gasten. De zaak is open, personeel en DJ staan klaar maar het is wachten op de eerste gasten. Om de gasten vroeger naar de zaak te trekken kan de ondernemer de eerste rondjes van de avond online alvast verkopen met een mooie korting. De ondernemer kiest zelf de tijdstippen en acties uit.

Het voordeel:

Het uitgaanspubliek wordt beloond met een korting van minimaal 45 % op zijn consumpties door simpelweg wat vroeger op de avond naar de stad te komen. Per stad en per café kan er gefilterd worden op aanbiedingen. Een voorbeeld is ‘tien bier voor de prijs van vijf’ of een fles Prosecco

voor € 12,50 in plaats van € 25,- Het “1ste rondje” wordt online gekocht, de voucher geprint en ingeleverd of gedownload en getoond op de Smartphone bij het desbetreffende café. Een avondje heerlijk stappen kan beginnen.

Het idee:

Het idee is te vergelijken met de vraag- en aanbodstrategieën die toegepast worden in de hotel- en luchtvaartindustrie. Op minder gewilde tijdstippen betaal je minder voor hetzelfde product, een stukje revenue management pur sang. Initiatiefnemer Mark van der Velde runde als bedrijfsleider drie horecazaken in de drukst bezochte uitgaansstraat van Eindhoven, Stratumseind. Deze danscafés floreerden als nooit tevoren. Echter ondanks meerdere creatieve ideeën waren er dagelijks momenten dat er niet veel, tot niets, te doen was in de cafés. Een bekend fenomeen voor nagenoeg iedere horecaondernemer. Zo ontstond het idee van 1sterondje.nl waar zowel de consument als de ondernemer profijt van heeft.

Vanaf heden kun je op www.1sterondje.nl een voucher met minimaal 45 % korting kopen en inleveren tijdens de daluren bij een van de cafés. Ook het innovatieve horecaconceptwww.kroegentochtnederland.nl heeft zich inmiddels, met alle 12 deelnemende steden, aangesloten. Op dit moment hebben ruim 40 cafés, verdeeld over 10 steden in heel Nederland zich aangemeld. Dit aantal wordt in de komende maanden snel uitgebreid.