Menu
Nieuws

By the Grape lanceert zijn eerste winkel- en wijnbelevingsconcept in Velp

Een webshop, een online wijnportal, een eigen wijnmerk, een tijdschrift én nu ook een winkel- & wijnbelevingsconcept: de By the Grape Winery. Deze eerste winkel van By the Grape opent op 1 november haar deuren in Velp. By the Grape vervult hiermee de wens van consumenten om een merk écht te beleven, inclusief de extra service die daarbij hoort. De Winery sluit naadloos aan op de online shop van By the Grape met: originele en exclusieve wijnen (waaronder het eigen merk: Parra By the Grape) in verschillende prijsklassen, keukenbenodigdheden van topmerken, persoonlijk advies, mogelijkheid tot sparen van zogenaamde “Wijnwinst credits” en een flexibele, gratis bezorgservice. Verder zullen er regelmatig bijzondere proeverijen plaatsvinden met wijnmakers, sterrenkoks en bekende wijnschrijvers.

De eerste By the Grape Winery ligt aan een drukke weg van Velp naar Arnhem. Het verzorgingsgebied beslaat Arnhem, Velp, Rozendaal, Oosterbeek, Rheden, maar in combinatie met de online shop is de bezorging landelijk. De winkel in Velp kan gezien worden als belangrijke eerste stap: het is de bedoeling het concept in de komende jaren verder uit te rollen in Nederland.

Totaalbeleving rondom wijn

By the Grape richt zich op een groeiende groep wijnliefhebbers die wijnwijs zijn geworden in de supermarkt. Maar willen zij zich kwalitatief verdiepen, dan zijn zij nog steeds aangewezen op de traditionele kanalen als wijnspeciaalzaak en slijterij. De By the Grape Winery is hiervoor het moderne alternatief. In de winkel lopen online en offline naadloos in elkaar over: consumenten bepalen mede het assortiment, online bestellingen kunnen ook in de winkel worden opgehaald, de culinaire verhalen van o.a. sterrenkoks als Peter Gast (’t Schulten Hues, Zutphen) en Manuel de la Osa (Las Rejas in de Spaanse streek La Mancha) komen tijdens bijzondere proeverijen in de Winery tot leven.

De wijnen

Het assortiment bestaat net als in de online shop uit 100 wijnen uit de hele wereld, met speciale aandacht voor Fairtrade- en biologische wijnen van kleine, ambachtelijke wijnbedrijven. Het gaat om wijnen die vrijwel allemaal uniek zijn in Nederland. De keuze voor de wijnen wordt mede bepaald door de bekende wijnkenners en -schrijvers Nicolaas Klei en Onno Kleyn. Het assortiment wisselt regelmatig, maar bestaat altijd uit de 100 meest opwindende wijnen.
De wijnen zijn onderverdeeld in vijf prijscategorieën: lekker voordelig, lekker betaalbaar, lekker bijzonder, lekker exclusief en lekker tijdelijk (buitenkansjes die tijdelijk in het assortiment zitten). Binnen elke categorie biedt By the Grape de beste wijnen die voor die prijs te vinden zijn.

Persoonlijke service

By the Grape streeft ernaar om minimaal dezelfde service te bieden als een speciaalzaak. Persoonlijk contact, enthousiasme, vernieuwing en flexibiliteit staan daarbij voorop. Wie een vraag over wijn of over een van de andere producten heeft, kan bij onze verkopers terecht voor vakkundig advies. De wijn wordt verkocht per 6 flessen, online is dit 12 flessen; de koper kan zijn pakket volledig zelf samenstellen of kiezen uit diverse bestaande pakketten.

Campagne & design

Het thema ‘Altijd de 100 meest opwindende wijnen’ was het uitgangspunt voor een prikkelende reclamecampagne. Fotograaf Peter Casell liet diverse modellen wijntermen als fris, fluweelzacht, fruitig, zoet en organic op een verrassende manier uitbeelden. Op deze manier gaf Peter de diversiteit van het assortiment van By the Grape op een inspirerende manier gestalte. Het ontwerp voor de inrichting van de By the Grape Winery is gedaan door het internationaal bekroonde designbureau Tjep. Dit bureau was eerder o.a. verantwoordelijk voor  het design van Heineken the City en het Nemo Science Center in Amsterdam. Het resultaat is even praktisch als verbluffend.

Over By the Grape

By the Grape is een bedrijf dat een totaalbeleving op het gebied van wijn biedt. Naast de online & offline shop, wijnportal met nieuws, informatie, columns, verhalen en filmpjes is er het papieren By the Grape Magazine, dat tweemaal per jaar verschijnt en Jancis, een speciaal voor de iPad gemaakt wijntijdschrift. Eigenaren Derrick Neleman en Bart van den Brink hebben een grote kennis van wijn en jarenlange ervaring in de wijnwereld. Zo was Derrick oprichter van importbedrijf Lovian, dat in Nederland biologische  en Fairtradewijnen op de kaart zette. En deed Bart zijn uitgebreide wijn- en retailervaring op bij DekaMarkt, C.I.V. Superunie en Coenecoop Wine Traders.