Menu
Eten en drinken

5 redenen waarom minisnacks (wel) belangrijk zijn op je borrelkaart

Het is zeker niet makkelijk om op zakelijk gebied succesvol te zijn als je een café bezit. De concurrentie van de vele andere horecagelegenheden is simpelweg zeer hevig. Als ondernemer in deze branche zul je je dan ook extra moeten inspannen om jezelf te onderscheiden. Daarbij zou de sleutel wel eens kunnen liggen in de etenswaren die je naast je dranken aanbiedt. Vooral de aanwezigheid van minisnacks zou je zaak goed kunnen doen. Hieronder lees je vijf redenen waarom minisnacks belangrijk zijn op je borrelkaart.

Cafégasten willen bij jou minisnacks bestellen, niet elders

De meeste horecagasten die geïnteresseerd zijn in minisnacks bestellen deze ’s avonds, vaak vrij laat in de avond. Ook mensen die ’s middags in het café of op het terras zitten willen natuurlijk wel eens een tussendoortje, iets waaraan een portie minisnacks uitstekend invulling geeft.

Hierbij is het belangrijk om één ding goed te beseffen: als gasten eenmaal in jouw café zitten en ze hebben het er goed, dan willen ze voorlopig niet weg. Willen deze mensen op een gegeven moment iets eten, dan wensen ze dat ook in jouw zaak te doen. Zo hoeven ze de bestaande gezelligheid niet te onderbreken voor een bezoek aan een waarschijnlijk veel minder gezellige snackbar.

1. Gasten blijven langer

Voldoe je met je aanbod aan etenswaren aan de wensen van je doelgroep, dan is de kans zeer groot dat je gasten langer in je café blijven. Ze hoeven immers niet elders hun minisnacks te halen, en daarmee wordt de kans dat ze in de loop van de avond naar een ander café gaan veel kleiner. Grootste voordeel van langer blijvende gasten is uiteraard dat ze meer drankjes bestellen en dus voor een hogere omzet zorgen.

2. Gasten keren terug

Wanneer je gasten eenmaal weten dat zij in jouw etablissement alles kunnen bestellen dat ze nodig hebben, dan wordt dat je zeker in dank afgenomen. De kans dat deze mensen in de toekomst nog eens terugkeren is daarmee zeer reëel. Daarnaast zullen deze tevreden gasten positief over jouw zaak praten tegen hun familie, vrienden en bekenden. Misschien levert ook dat weer extra klandizie op.

3. Aantrekkelijkheid en compleetheid menukaart

Een factor waarvan de invloed op je omzet niet te onderschatten valt, bestaat uit je menukaart. Natuurlijk dient deze ten eerste genoeg opties te bevatten voor je gasten, maar de mogelijkheden van een menukaart reiken nog veel verder. Wist je namelijk dat een fraai ogende menukaart met aanlokkelijke afbeeldingen en leuke teksten tot aantoonbaar meer omzet leidt dan een kaart die bestaat uit een droge opsomming van je aanbod? Dat is zeker iets om je voordeel mee te doen! 

4. Creëren van productcombinaties

Het toevoegen van etenswaren aan je kaart in het algemeen, en minisnacks in het bijzonder, brengt tenslotte extra mogelijkheden. Zo kun je wanneer je minisnacks gaat verkopen bijvoorbeeld productcombinaties in het leven roepen. Zo’n productcombinatie zou dan kunnen bestaan uit een paar drankjes en een schaaltje minisnacks voor een speciale prijs. Hiermee maak je het aantrekkelijker voor je gasten om iets te eten erbij te bestellen, waardoor een hogere omzet op de loer ligt. Je gasten krijgen tegelijkertijd het idee dat ze korting krijgen, en ook dat komt je populariteit uiteraard ten goede. Voor een goede selectie van snacks kun je terecht bij een groothandel horecafood.